Teorie Tablouri Unidimensionale

I.Cum organizam datele in tablouri:
1.Daca intr-o problema este necesara memorarea mai multor valori cu aceeasi semnificatie,aceste valori vor fi grupate intr-un ansamblu de tip tablou.
2.Elementele unui tablou se identifica printr-o adresa formata din numele tabloului si un indice.
3.Operatiile care se repeta pentru fiecare element din tablou pot fi grupate in structuri repetitive cu contor.Contorul genereaza chiar indicele de adresa.
II.Declararea vectorului:
int v[30], n, i;







 v[i]- valoarea de pe pozitia i ;
  i-pozitia;
v[1]=-2;
v[2]=65;
v[3]=3;
v[4]=-5;
v[5]=32;
Citirea vectorilor(siruri de numere):
cout<<"n="; cin>>n;
for(i=1;i<=n;i++)
     {cout<<"v["<<<"]=";
       cin>>v[i];
      }
Afisarea vectorului:
for(i=1;i<=n;i++)
cout<<<" ";
III Exemple de probleme:
Se citeste de la tastatura o valoare naturala n (1<100) si un tablou unidimensional a cu n elemente intregi.Sa se determine cea mai mica valoare dintre elementele vectorului.
#include
#include
void main()
{int n,v[20],i,min;
//citire vector
cout<<"n="; cin>>n;
for(i=1;i<=n;i++)
    {cout<<"v["<<<"]=";
      cin>>v[i];
    }
//afisare vector
for(i=1;i<=n;i++)
     cout<<<" ";
//determinare minim
min=v[1];
for(i=1;i<=n;i++)
      if(v[i]
       min=v[i];
cout<<"min="<
getch();
}